„MOJE NASLEĐE“ – RADIONICA „REČ PO REČ – NAŠ MALI RJEČNIK“

S obzirom na značaj teme, kao i na to da se danas nedovoljno čuva naša tradicija, pomenute nastavnice su pokušale da kroz nove „etvining“ projekte razvijaju kulturu sećanja kod učenika. Kroz obeležavanje važnih godišnjica, nastavnice su želele da pomognu učenicima da nauče novo gradivo na način koji je više prilagođen njima i današnjem vremenu. Svoje projekte su prikazale kolegama u KC „Čukarica“.

Projektom „Moji preci, moj ponos”, učenici iz Novog Sada, Užica, Švajcarske i Beograda obeležili su stogodišnjicu pobede u Prvom svetskom ratu. U okviru projekta  učenici su istraživali prošlost svojih predaka, a glavni rezultat bila je zbirka njihovih radova i kratkih filmova snimljenih o precima u okviru onlajn knjige „Moji preci, moj ponos” ( https://www.ourbooh.com/books/my-ancestors-my-pride/), koja je i predstavljena kolegama kao novo nastavno sredstvo koje je moguće koristiti u redovnoj nastavi i vannastavnim aktivnostima (u školskim priredbama, školskom časopisu i dr) i narednih godina.

Projektom „Reč po reč – Naš mali Rječnik”, učenici više i niže nastave zajedno obeležavaju 200 godina od izdavanja Rječnika Vuka Stefanovića Karadžića. U ovom projektu je učestvovalo više škola: OŠ „Jovan Dučić” iz Beograda, OŠ „13. oktobar” iz Ćuprije, OŠ „Isa Bajić” iz Kule, OŠ „Petefi brigada” iz Kule i Dopunska škola na srpskom jeziku u kantonu Argau, Švajcarska.

Nastavnice Jelena Mucić i Vesna Kostić su prikazale sve aktivnosti kojima su učenici predstavili delatnost Vuka Karadžića na različite načine (kratki filmovi, strip, Vukova fejsbuk strana, panoi, crteži, PPT prezentacije, kvizovi znanja...). Rezultat projekta je zajednička elektronska knjiga „Naš mali Rječnik“ ( http://anyflip.com/bjtp/mxhy ), u koji su unete sve reči iz Rječnika Vuka Karadžića koje su učenici zadavali jedni drugima u projektu. Pored toga, od radova učenika nižih razreda napravljen je dodatak rečniku „Mali zabavnik”, u koji su uneti učenički, ponekad duhoviti, odgovori na njima uglavnom veoma nepoznate zadate reči, zatim objašnjenja tih reči i crteži. Ova nastavna sredstva su takođe prikazana kolegama na radionici. Voditelji radionice su učesnicima radionice organizovale da pronađu i sami zadate reči iz Vukovog Rječnika, a potom su zajedno tražili njihova rešenja. Takođe, sumirali su utiske, predlažući i neke nove reči koje bi mogle da se danas nađu. Učesnici su na kraju, razmenili utiske i ideje sa voditeljkama radionice o tome kako oni sa učenicima čuvaju našu kulturu i nasleđe.