„МОЈЕ НАСЛЕЂЕ“ – РАДИОНИЦА „РЕЧ ПО РЕЧ – НАШ МАЛИ РЈЕЧНИК“

С обзиром на значај теме, као и на то да се данас недовољно чува наша традиција, поменуте наставнице су покушале да кроз нове „етвининг“ пројекте развијају културу сећања код ученика. Кроз обележавање важних годишњица, наставнице су желеле да помогну ученицима да науче ново градиво на начин који је више прилагођен њима и данашњем времену. Своје пројекте су приказале колегама у КЦ „Чукарица“.

Пројектом „Моји преци, мој понос”, ученици из Новог Сада, Ужица, Швајцарске и Београда обележили су стогодишњицу победе у Првом светском рату. У оквиру пројекта  ученици су истраживали прошлост својих предака, а главни резултат била је збирка њихових радова и кратких филмова снимљених о прецима у оквиру онлајн књиге „Моји преци, мој понос” ( https://www.ourboox.com/books/my-ancestors-my-pride/), која је и представљена колегама као ново наставно средство које је могуће користити у редовној настави и ваннаставним активностима (у школским приредбама, школском часопису и др) и наредних година.

Пројектом „Реч по реч – Наш мали Рјечник”, ученици више и ниже наставе заједно обележавају 200 година од издавања Рјечника Вука Стефановића Караџића. У овом пројекту је учествовало више школа: ОШ „Јован Дучић” из Београда, ОШ „13. октобар” из Ћуприје, ОШ „Иса Бајић” из Куле, ОШ „Петефи бригада” из Куле и Допунска школа на српском језику у кантону Аргау, Швајцарска.

Наставнице Јелена Муцић и Весна Костић су приказале све активности којима су ученици представили делатност Вука Караџића на различите начине (кратки филмови, стрип, Вукова фејсбук страна, панои, цртежи, ППТ презентације, квизови знања...). Резултат пројекта је заједничка електронска књига „Наш мали Рјечник“ ( http://anyflip.com/bjtp/mqxy ), у који су унете све речи из Рјечника Вука Караџића које су ученици задавали једни другима у пројекту. Поред тога, од радова ученика нижих разреда направљен је додатак речнику „Мали забавник”, у који су унети ученички, понекад духовити, одговори на њима углавном веома непознате задате речи, затим објашњења тих речи и цртежи. Ова наставна средства су такође приказана колегама на радионици. Водитељи радионице су учесницима радионице организовале да пронађу и сами задате речи из Вуковог Рјечника, а потом су заједно тражили њихова решења. Такође, сумирали су утиске, предлажући и неке нове речи које би могле да се данас нађу. Учесници су на крају, разменили утиске и идеје са водитељкама радионице о томе како они са ученицима чувају нашу културу и наслеђе.